Dziękujemy, Cisco! Za każdą godzinę, każdy gest i każdą zmianę na lepsze!

W krakowskim Domu Ronalda McDonalda każdy dzień wygląda inaczej. To miejsce, gdzie rodzice dzieci hospitalizowanych w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie mogą zamieszkać na czas leczenia – bezpłatnie i tak długo, jak tego potrzebują. Dom daje spokój, bezpieczeństwo i możliwość bycia blisko. Gdy dni zamieniają się w tygodnie, a tygodnie w miesiące, kluczowe staje się poczucie normalności, a każdy detal ma znaczenie.

Dom to przestrzeń, w której rodziny mogą odpocząć po długich godzinach spędzonych przy łóżku dziecka, ugotować, usiąść razem przy stole, zadzwonić do bliskich, odrobić lekcje z rodzeństwem hospitalizowanego dziecka czy po prostu złapać oddech. Dom to normalność i codzienność w czasie, gdy wszystko inne wydaje się niepewne.

Cisco w Domu Ronalda McDonalda – więcej niż wsparcie, prawdziwa obecność

W 2023 roku zespół Cisco po raz pierwszy pojawił się w Domu Ronalda McDonalda w Krakowie. To miała być jednorazowa wizyta na wolontariat, kilka godzin wspólnej pracy w międzynarodowym zespole, dowiedzenie się więcej o tym, jak działają Programy Fundacji. Ten dzień zapamiętamy na długo, bo stał się on zalążkiem dużej przyjaźni Domu i kolejnych zespołów Cisco.  Dom, już tak ma, że każdy czuje się tu dobrze, dotyczy to również wolontariuszy, którzy odnajdują tu regularność – Dom zawsze jest gotowy przyjąć ich pomoc.

Wolontariat pracowniczy: 921 godzin, 121 osób, 18 akcji

Zespoły Cisco co miesiąc przyjeżdżają do Domu, pomagają w jego codziennym funkcjonowaniu. Prace porządkowe, prasowanie, gotowanie ciepłych posiłków, dbanie o ogród – to rzeczy, które mają duże znaczenie. Po całym dniu w szpitalu rodzice wracają do miejsca, o które zadbali wolontariusze. To daje siłę.

 

Powtarzalność prac sprawia, że praca wolontariuszy staje się bardzo płynna, bez problemu orientują się w przestrzeniach Domu i nie jest potrzebna asysta – to prawdziwa pomoc dla zespołu Fundacji.

Wolontariat kompetencyjny: technologia dla Domu

Rodziny spędzające w Domu tygodnie i miesiące nie zawsze mogą pozwolić sobie na zawieszenie codziennych obowiązków. Jeżeli mają taką możliwość – chcą pracować, dzieci potrzebują uczestniczyć w lekcjach, życie się toczy i towarzyszy temu mnóstwo działań. Sprawy urzędowe, formalności, dokumenty, wizyty i konsultacje lekarskie często poza granicami naszego kraju  i najważniejsze: stały kontakt z bliskimi, którzy zostali w domu. To często starsze dzieci, dziadkowie, bliscy, których wsparcie jest ważne, nawet na odległość. Eksperci Cisco, odwiedzający Dom w czasie wolontariatu szybko zorientowali się, że Dom ma znacznie więcej potrzeb, niż widać na pierwszy rzut oka. Szybki  przegląd infrastruktury IT Domu i już wiedzieliśmy: potrzebna jest modernizacja!

 

 

Efektem tych działań było umożliwienie Fundacji starania się o grant technologiczny, dzięki któremu Dom Ronalda McDonalda w Krakowie zyskał stabilne, szybkie Wi-Fi i nowoczesną sieć zarządzaną w chmurze.  Ponadto, w ramach projektu, inżynierowie-wolontariusze z Cisco Kraków przeprowadzili analizę potrzeb, zaplanowali topologię sieci, wdrożyli i skonfigurowali całą nową infrastrukturę sieciową. Teraz rodzice mogą pracować i komunikować się ze światem zewnętrznym bez przeszkód, dzieci mogą korzystać z nauki online, a każda rozmowa z bliskimi odbywa się bez frustracji związanej z przerywanym połączeniem. Dotychczasowa wartość pomocy zrealizowanej w ramach grantu to ponad 150 000 zł.

Coś więcej niż wolontariat

W ramach współpracy z Domem, pracownicy Cisco podejmują różne inicjatywy. W 2024 roku 25 osób postanowiło nauczyć się dziergać na szydełku, by stworzyć kolorowe, pełne emocji „Czapki od serca” dla dzieci i ich opiekunów leczonych na oddziałach onkologicznych. Efekt? 435 godzin dziergania i przepiękne czapki,  które 24 listopada,  wspólnie przekazaliśmy na oddziały Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.  

 

Będąc tak blisko Domu łatwiej jest zauważyć bieżące potrzeby i szybko na nie odpowiedzieć, wolontariusze Cisco spontanicznie angażują się w organizację zbiórek potrzebnych przedmiotów dla Domu a także regularnie przekazują środki finansowe za wolontariat pracowniczy.

Codzienność, troska, obecność – to naprawdę się liczy

Cisco i Fundację Ronalda McDonalda łączy pomaganie zaangażowanie i pasja. To autentyczne partnerstwo, które wynika z troski o ludzi i chęci działania. Zespół Cisco nie przyjeżdża do Domu „bo trzeba” – robi to, bo dokładnie widzi, jak wielką wagę ma to wsparcie. Dom Ronalda McDonalda w Krakowie pomaga dzięki ludziom i firmom, które wiedzą, że w czasie choroby dziecka nic nie daje większego wsparcia niż bliskość rodziny. Cisco jest jednym z tych Partnerów, którzy rozumieją, że prawdziwa pomoc to nie tylko statystyki – to codzienne, mniejsze i większe czynności, które tworzą przestrzeń pełną troski, wsparcia i normalności, nawet w najtrudniejszych momentach.

 

Dziękujemy Cisco za każdą godzinę zaangażowania i każdą zmianę, którą udało się wspólnie wprowadzić. Wiemy, że to dopiero początek tej wyjątkowej współpracy.