Harda Dziewczynka – jedyna taka aukcja

Sebastian Pańczyk, reżyser, ilustrator, designer, juror konkursów reklamowych i autor najbardziej znanych w Polsce postaci reklamowych brand hero, odwiedził Dom Ronalda McDonalda i zachwycił się sposobem, w jaki pomaga on dzieciom i rodzinom.

Zachwyt zamienił w kolejną niezwykłą historię pomagania.

HARDA DZIEWCZYNKA

brąz, 70 cm, 2000 r.

sygn. z tyłu na podstawie: S. Pańczyk 2000

Artysta podarował Fundacji rzeźbę Hardej Dziewczynki, która stanie się bohaterką 10 edycji aukcji. Każdy zwycięzca będzie cieszyć się dziełem przez rok, by następnie z dumą znów przekazać je Fundacji. Rzeźba będzie wystawiana na aukcjach co roku, przez 10 lat. Pierwsza aukcja odbywa się w roku jubileuszu 20-lecia Fundacji. Dziesiąta odbędzie się w roku 30-lecia Fundacji.  Gdzie wtedy będziemy? Kto będzie należał do grona przyjaciół Hardej Dziewczynki? Tego nie wiemy. Jedno jest pewne, każda z tych osób będzie osobiście zaangażowana w pomoc publicznej medycynie pediatrycznej. Harda Dziewczynka stanie się symbolem solidarności, nie jednorazowego porywu serca, lecz całej dekady zaangażowania. 

Harda Dziewczynka idealnie pasuje do Fundacji. Jest jak dzieci z Domów, jak mamy, którym pomagamy w szpitalach, dziewczyny na wolontariacie, w każdym z programów Fundacji.

 

Harda Dziewczynka ma:

– harde kitki i charakterną grzywkę,

– patrzy prosto w oczy,

– nosi to, co chce i nie przyjmuje się strojem,

– lubi adidasy, nie nosi szpilek.

 

Jest odważna, dumna, wytrwała.

icon

Każde z naszych dzieci mierzy się z życiem, stawia mu czoła, nie zgadza się na chorowanie i nigdy się nie poddaje! Harda Dziewczynka będzie naszą „rzeźbą przechodnią”. Co rok ktoś inny zabierze ją z sobą, a po roku Mała wróci, by znów pokazać swoją siłę – siłę pomagania. Marzymy o 10 edycjach, po których w 2031 roku spotka się razem ogromna rodzina Hardej Dziewczynki! 

Katarzyna Rodziewicz, Prezes Fundacji Ronalda McDonalda i Dyrektor Wykonawcza 

Aukcje w 2022 i 2023 roku przyniosły 1 042 000 zł. Sukces ten zawdzięczamy franczyzobiorcom McDonald’s Polska i Partnerom biznesowym. 

 

Partnerem aukcji jest wspierający Fundację Dom Aukcyjny Agra Art

Pliki do pobrania:

List Przewodniczącego Rady na 20-lecie Fundacji Ronalda McDonalda w Polsce

Czytaj więcej:

Ruszyła kampania „Napisz Testament #zmiłości”

W dniach 9-13 września 2024 roku trwa ósma edycja Międzynarodowego Tygodnia Pisania Testamentów w Polsce, organizowana przez Fundację Otwarte Forum oraz Koalicję „Napisz Testament”. W ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej, organizatorzy zachęcają Polaków do sporządzania testamentów, podkreślając znaczenie świadomego zarządzania swoim dziedzictwem.

List intencyjny na rzecz wsparcia medyków i pracowników WUM

Warszawski Uniwersytet Medyczny, Okręgowa Izba Lekarska w Warszawie, Fundacja Ronalda McDonalda oraz Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Zielony Latawiec” nawiązały współpracę na rzecz wsparcia pracowników WUM oraz medyków.

Sytuacja mieszkaniowa w okolicach szpitali pediatrycznych – Raport JLL  

Rodzice dzieci leczonych w największych szpitalach pediatrycznych w Polsce stają przed poważnym wyzwaniem – znalezieniem noclegu w pobliżu placówek medycznych. Jak wygląda sytuacja na rynku mieszkaniowym?