Dla nas w Fundacji nastrój dzieci, ich emocje i emocje ich najbliższych są w centrum uwagi. Chcemy, aby bliskość rodziny dawała dziecku siłę, ale można powiedzieć „jesteś super i życzę Ci zdrowia” także, podarowując piękną czapkę. Są niespodzianki z przesłaniem – i takie są Czapki od serca.

Czapka od serca to projekt, który łączy kolorami. Kolorami włóczek, które zostały użyte do ręcznego wykonania niezwykłych czapek. Wyjątkowość projektu otwiera nowe możliwości wsparcia ciężko chorych dzieci i ich rodziców.
Czapka od serca to projekt o podwójnej mocy. Komplety składające się z czapki dla dziecka i rodzica przekazywane są dziecięcym oddziałom onkologicznym i hematologicznym w całej Polsce w dniu 24 listopada, który Fundacja Ronalda McDonalda ustanowiła Dniem Czapki do serca.
Czapki mają wywołać uśmiech na twarzach małych pacjentów i pomóc oswajać zmiany wywoływane leczeniem, m.in. wypadanie włosów, osłabienie po chemioterapii. Czapka dla rodzica, przekazywana w komplecie, ma tworzyć jeszcze większe poczucie jedności, która daje dziecku siłę do walki z chorobą.
Wolontariusze Fundacji przez cały rok intensywnie pracują nad zimowymi nakryciami głowy. W tym roku zasięg akcji jest o wiele większy dzięki zaangażowaniu partnerów biznesowych. W ramach wolontariatu pracowniczego powstały czapki, z których dochód pomoże również zebrać środki na bezpłatny pobyt rodzin w Domach Ronalda McDonalda.

Czapka od serca w liczbach
czapek dla dziecka i rodzica
kłębków włóczki
km włóczki
kg włóczki

Zaangażuj się – zrób czapkę i pomóż
Nasza akcja świetnie wpisuje się w społeczną odpowiedzialność biznesu – podkreśla Katarzyna Rodziewicz, Prezes i Dyrektor Wykonawcza Fundacji Ronalda McDonalda. – Angażuje chętnych w ramach wolontariatu pracowniczego, stwarza przestrzeń do resocjalizacji oraz pozwala zmniejszyć stres związany z wykluczeniem chorobą i długotrwałą izolacją społeczną. W niestandardowy sposób łączy więc różne grupy społeczne – dzieci leczone onkologiczne i ich rodziców, pracowników dużych firm i osadzonych w areszcie. Czapka od serca to symbol, dzięki któremu dziecko czuje, że nie jest samo, a widząc swoje odbicie w lustrze w świetnej, kolorowej czapce, uśmiecha się, nabiera ochoty na zabawę. Dzierganie czapek również przynosi wiele korzyści. Obniża stres i ciśnienie, usprawnia logiczne myślenie, podnosi samoocenę, wzmacnia więzi i zmniejsza ryzyko zaburzeń poznawczych związanych z wiekiem. Promowanie takich działań wśród pracowników jest więc wyrazem zaangażowania pracodawców na rzecz tworzenia lepszego (zdrowszego) miejsca pracy. To zachęca kolejnych partnerów biznesowych i media, które dołączają do naszej akcji.


Czapka od serca jest czapką z misją, robioną przez ludzi, którzy mają w sobie potrzebę niesienia pomocy i utożsamiają się z hasłem Fundacji Ronalda McDonalda „Pomagam, bo lubię”.

Rekomendacji dla projektu „Czapka od serca” udzielili:

- prof. dr hab. n. med. Tomasz Szczepański – rektor Śląskiego Uniwersytetu Medycznego,
- prof. Instytutu dr hab. n. med. Bożenna Dembowska-Bagińska – Klinika Onkologii IP-CZD,
- prof. dr hab. n. med. Jan Styczyński – konsultant krajowy w dziedzinie onkologii i hematologii dziecięcej,
- prof. dr hab. n. med. Michał Matysiak, konsultant wojewódzki w dziedzinie onkologii i hematologii dziecięcej dla woj. mazowieckiego,
- prof. nadzw. dr hab. n. med. Anna Raciborska – kierownik Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu

Partnerzy akcji


















